Światowa rada przywódców religijnych
Millennium World Peace Summit
United Nations, New York, United States, August 28-31, 2000
W szczycie uczestniczyli:
- Apart from His Holiness Pope John Paul II and The Most Reverend Dr. George Carey, Archbishop of Canterbury,
- religious leaders who have been approached include Sheikh Ahmed Keftaro, the Grand Mufti of Syria, the Grand Sheikh of Al-Alazar from Cairo, the imans of the mosques of Mecca and Medina, Dr. Abdullah Salehal-Obaid, the secretary of the World Muslim League, the Israel’s Chief Rabbi, Israel Meir Lau,
- the Ecumenical Patriarch of the Orthodox Church, the Most Rev Bartholomew,
- the Russian Patriarch, His Holiness Alexii II,
- Archbishop Desmond Tutu and Bishop Carlos Belo, the 1996 Nobel Peace Prize winner from East Timor.
Oficjalne Logo Organizacji to symbole różnych religii zjednoczone wokół ONZ. Chrześcijaństwo jawi się na nim jako jedna z wielu światowych religii.
Zapoznajmy się z celami jakie stawia sobie Rada. Celem podstawowym jest współpraca dla osiągnięcia pokoju – cel sławetny. Niestety wpisuje także jako pierwszorzędne cele duchowe i religijne. Oto one:
World Council of Religious Leaders Charter: Bangkok, czerwiec 2002:
Potwierdzamy iż, będziemy wspólnie pracować nad promocją wartości i praktyk duchowych na całym świecie. (Chapter 1 PREAMBLE c )
Światowa Rada przywódców religijnych ma na celu służyć jako wzór i przewodnik dla utworzenia wspólnoty religii świata. … promowanie praktyk duchowych wartości podzielanych przez wszystkie tradycje religijne i przez jednoczenie wspólnoty ludzkiej na czas modlitwy i medytacji światowej ( Chapter 2 MISSION )
Narodowa Rada przywódców religijnych będzie w każdym państwie członkowskim ONZ.
Światowa Rada powierza następujące zadania i uprawnienia do:
a) Promowania religijnej i duchowej harmonii. … (Chapter 5 FUNCTIONSA 5.1)Światowa Rada będzie dążyć do wykuwania aktywnych powiązań z: a) organizacjami międzynarodowymi, takimi jak Organizacja Narodów Zjednoczonych i Bank Światowy. … (5.3)
Reasumując cele duchowe:
- utworzenie wspólnoty religii świata
- promowanie praktyk duchowych wartości podzielanych przez wszystkie tradycje religijne
- jednoczenia wspólnoty ludzkiej na czas modlitwy i medytacji światowej
Kościół Chrystusowy może zapewne współpracować w różnych inicjatywach społecznych i pokojowo współżyć z wyznawcami innych religii, ale czy może współpracować w tworzeniu wspólnoty z religiami pogańskimi? Czy może promować pogańskie praktyki duchowe? Czy dozwolona jest wspólna modlitwa i światowa medytacja wraz z wyznawcami pogaństwa? Czy Chrystusowy Kościół może współpracować nad promocją pogańskich wartości i praktyk duchowych? Czy modlitwa oderwana od wiary prawdziwej – modlitwa wyznawców religii pogańskich jest zrównana przed Bogiem z modlitwą wyznawców Kościoła Chrystusowego? Nie, Nie, Nie, Nie, Nie.
Jaką duchową harmonię możemy osiągnąć wraz z poganami? Czy hierarchowie cerkwi mogą zobowiązywać się do uczestniczenia i współpracy w organizacji która stawia sobie cele sprzeczne z wyznawaną wiarą?
2 List do Koryntian 6:14-18
- Nie wprzęgajcie się z niewierzącymi w jedno jarzmo. Cóż bowiem ma wspólnego sprawiedliwość z niesprawiedliwością?
- Albo cóż ma wspólnego światło z ciemnością?
- Albo jakaż jest wspólnota Chrystusa z Beliarem lub wierzącego z niewiernym?
- Co wreszcie łączy świątynię Boga z bożkami?
- Bo my jesteśmy świątynią Boga żywego – według tego, co mówi Bóg: Zamieszkam z nimi i będę chodził wśród nich, i będę ich Bogiem, a oni będą moim ludem.
- Przeto wyjdźcie spośród nich i odłączcie się od nich, mówi Pan, i nie tykajcie tego, co nieczyste,
- a Ja was przyjmę i będę wam Ojcem, a wy będziecie moimi synami i córkami – mówi Pan wszechmogący.
Opracowanie: PrawoslawniKatolicy.pl